Stránka 9 z 9

Napsal: 13. zář 2012 21:12
od stanley
tak mozes cvicit bench spatne a este k tomu koncit 5cm nad hrudnikom ... alebo ho mozes cvicit dobre ... ???

Napsal: 13. zář 2012 21:43
od Domingster
A neexistuje možnost dobře a 5cm nad hrudníkem?:D

Napsal: 13. zář 2012 22:39
od Jirkas
Domingster píše:A neexistuje možnost dobře a 5cm nad hrudníkem?:D


Ne

Napsal: 22. říj 2013 11:36
od Jaky
Mám dotaz o poloze záprstích kostí, řečeno lidově při tlaku se snažíte je mít vodorovně s předloktím nebo se vám pod vahou činky zlomí do 90° ? díky za odpověd

Re: Bench press

Napsal: 6. črc 2017 14:30
od J_Dogg
Studií, prováděných na trénovaných lidech tolik není, ale tato je zajímavá: ve studii z roku 2016, která testovala 14 zdravých trénovaných mužů při provedení bench pressu s volnou vahou, kde úhel lavičky byl 0°, 30°, 45° a -15° byl porovnáván vliv úhlu sklonu na 3 zapojené svaly - pectoralis major (velký prsní sval), deltoideus anterior (přední hlava ramenního svalu) a triceps brachii (trojhlavý sval pažní). Skupina prováděla 6 opakování bench pressu ve stanových úhlech sklonu na úrovni 65 % maxima pro 1 opakování. Aktivace svalů byla sledována pomoci povrchové elektromyografie (sEMG). Kromě toho byla každá fáze rozdělena na čtyři fáze trvání kontrakcí při různých úhlech sklonu, což vedlo ke čtyřem různým časovým bodům pro porovnání podmínek ve zkušebním stavu. Povrchová elektromyografie nezaznamenala žádný vliv v průběhu trvání úplné soustředné kontrakce na horní část svalu pectoralis major, ale během trvání kontrakce na úrovni 26 - 50 % u sklonu 30° a 45° došlo k výrazné aktivaci (122,5 ± 10.1% maximální volní izometrické kontrakce, MVIC resp. 124 ± 9.1% MVIC) ve srovnání s nulovým sklonem lavice (98.2 ± 5.4% MVIC) nebo s negativním sklonem lavice -15° (96.1 ± 5.5% MVIC). sEMG u spodní části svalu pectoralis major byl vyšší u negativního sklonu lavice -15° (100.4 ± 5.7% MVIC) než u ostatních sklonů - 30° (86.6 ± 4.8% MVIC), u bench pressu na rovné lavici činily hodnoty 100.1 ± 5.2% MVIC a nejméně u sklonu 45° (71.9 ± 4.5% MVIC). Studie ukazuje, že pro aktivaci jak horní tak spodní části svalu pectoralis major je vhodné zvolit klasický bench press na rovné lavici, kdežto bench press hlavou nahoru se sklony 30° a 45° v určitých chvílích pohybu více zapojují horní část svalu pectoralis major. Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25799093